להזמנות מלאו את הטופס

ליסינג

עם הגאות בענף ההיי-טק בשנות ה-90, התוודענו בארץ למושג חדש בקניית רכב – ליסינג. פתאום היה נדמה שלכל שכיר בהיי-טק יש רכב חדש ונוצץ ליד הבית, וגם חברות אחרות שהחזיקו ציי רכב ענקיים גילו את היתרונות הרבים שיש במעבר לליסינג. אז מהי שיטת הליסינג והאם זו הדרך המשתלמת ביותר לכולם? צוות פיקאר עושה לך סדר.

ליסינג מהו

ליסינג בעברית זו חכירה. יש מספר שיטות לליסינג, אך באופן בסיסי רוכשת חברת הליסינג את הרכב מהיבואן ומחכירה אותו לחברה או ללקוח הפרטי תמורת תשלומים חודשיים קבועים לתקופה מוגבלת, שעומדת בדרך כלל על 36 חודש. גובה התשלומים החודשיים משתנה משיטה לשיטה ועל כך נפרט בהמשך. בסוף התקופה האמורה מאפשרת חברת הליסינג ללקוח לרכוש את הרכב במחיר אטרקטיבי, או להחליפו לדגם חדש או דגם אחר.

שיטות הליסינג השונות

כיום מוכרות 3 שיטות עיקריות: ליסינג מימוני, ליסינג תפעולי וליסינג פרטי.
ליסינג מימוני – זוהי בעצם הלוואה לקניית הרכב, כאשר המכונית נמצאת אצל הלקוח והבעלות היא של חברת הליסינג. הלקוח משלם תשלום חודשי קבוע לחברת הליסינג וכן את כל תשלומי האחזקה, ביטוח, דלק וכו’. לאחר התקופה שנקבעה מראש (בין 36 ל-60 חודש) יכול הלקוח לרכוש אותו בשווי של 1% מערכו ולהפוך לבעל הרכב או להחליפו לדגם חדש.
ליסינג תפעולי – בשיטה זו התנאים טובים יותר מהליסינג המימוני אבל המחיר גם גבוה יותר. מצד שני, בנוסף להלוואה לרכב חדש כמו בליסינג המימוני, חברת הליסינג גם מתחזקת את הרכב ומשלמת את כל הוצאות הביטוחים והטיפולים, וזה יתרון שמדבר גם ללקוחות מוסדיים וגם ללקוחות פרטיים. המחיר הנוסף אותו משלמים מגלם בתוכו את מחיר הרכב, בתוספת ריבית והחזר הוצאות עבור ביטוח, אגרות ועוד. גם כאן, לאחר תקופת הליסינג ניתן להחזיר את המכונית לחברה ו”לקחת” רכב חדש, או לרכוש את הרכב מחברת הליסינג.
ליסינג פרטי – דומה מאד לליסינג מימוני, אך בפשטות זו שיטה של פריסת תשלומים על הלוואה מחברת הליסינג. שיטה זו מתאימה ללקוחות שאין להם סכום ראשוני גדול אך מסוגלים לעמוד בהחזרים חודשיים. הרכב נרשם על שם הלקוח והוא משלם את כל ההוצאות הנלוות. היתרון הוא שכמו בשיטות הליסינג האחרות אפשר לשדרג את הרכב לדגם חדש בתום תקופת החכירה.

יתרונות וחסרונות שיטת הליסינג

על פניו, נשמע ששיטות הליסינג השונות הם כל מה שלקוחות יכולים לבקש – הלוואות בפריסת תשלומים נוחה יחסית, מבחר גדול של רכבים, אפשרות שדרוג בתום התקופה. אך כמו בכל דבר, גם בשיטות הליסינג השונות יש יתרונות וחסרונות, וחשוב במיוחד להתאים את שיטת הליסינג לאפשרויות שלך.
יתרונות – היתרון הברור ביותר הוא הנוחות. במקום לחפש רכב בעיתונים או אצל היבואנים השונים, ניגשים לחברת ליסינג ומקבלים את הכל במקום אחד. יתרונות נוספים הם:
· אפשרויות מימון מגוונות, לפעמים אפילו עד 100%
· לחברות, היתרון הגדול בליסינג הוא הקלה על תזרים המזומנים במקום הוצאה גדולה בקניית רכבים לחברה.
· ברכישת רכב יד שנייה מליסינג מקבלים רכב שנבדק ביסודיות וטופל כנדרש ובדיקות לפני הוצאתו למכירה.
· חברות הליסינג מעניקות אחריות לכול המכלולים ברכב. במקרה של תקלה ניתן להביא את הרכב לתיקון ובמקרים חריגים אף יחליפו אותו ברכב אחר.

חסרונות – למרות האמינות של חברות הליסינג הגדולות והמוכרות, כדאי לדעת שליסינג לא תמיד מתאים לכל אחד ויש גם חסרונות בשיטה:

· חוזה הליסינג הוא מאד נוקשה, ולקוחות פרטיים עלולים למצוא את עצמם במקרים מסוימים מתמודדים עם ביורוקרטיה קשוחה, כגון עיקול הרכב ללא התראה בגלל פיגור בתשלומים או חוב.
· אין אפשרות להתמקח על המחיר.
· ברכישת רכב יד שנייה מקבלים בדרך כלל רכב שעבר קילומטראז’ גבוה יחסית לרכב מקביל מלקוח פרטי. כמו כן אי אפשר לדעת בוודאות מי וכמה אנשים נהגו ברכב לפני שהוצע למכירה.
· רכב יד שנייה מליסינג יהיה תמיד מטופל, אך ישנן חברות שלא תמיד יקפידו על חלפים מקוריים.
· רמת הגימור והאבזור של רכבי ליסינג יהיה בדרך כלל הרמה הבסיסית ביותר. בתור רכב חברה זה אולי לא מפריע, אך ללקוחות פרטיים זו עלילה להוות מכשלה.